Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Projekt Doskonałość Dydaktyczna Uczelni

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich:
„Podnoszenie kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich przez wprowadzenie systemu certyfikatów dydaktycznych”

Celem projektu jest reorganizacja aktualnego mechanizmu wspierania rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich, monitorowania jakości kształcenia oraz oceny pracownika poprzez zbudowanie systemu certyfikatów dydaktycznych opartych na portfolio.

Kierownik projektu: dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ

Zastępca Kierownika projektu: dr Monika Nojszewska-Kopta

Opis zadań

Zadanie 1. Wypracowanie spójnej koncepcji działań

Zadanie 2. Zbudowanie bazy zawierającej ofertę kursów i wsparcia nauczyciela akademickiego

Koordynator zadania: mgr Anna Kostrubała-Brak

  1. Merytoryczne zaprojektowanie bazy zawierającej ofertę kursów i wsparcie nauczyciela akademickiego
  2. Przeprowadzenie integracji narzędzia informatycznego umożliwiającego prezentację bazy kursów

Zadanie 3. Punkt konsultacyjny dla nauczycieli akademickich mający na celu zindywidualizowane wsparcie

Koordynator zadania: dr Małgorzata Turczyk

  1. Opracowanie koncepcji wdrożenia funkcjonowania punktu konsultacyjnego oraz przeprowadzenie pilotażu (opracowanie koncepcji i dokumentacji, uruchomienie i opracowanie raportu po jego zakończeniu)
  2. Przeprowadzenie pilotażu (opracowanie koncepcji i dokumentacji, uruchomienie i opracowanie raportu po jego zakończeniu)
  3. Skonfigurowanie i dostosowanie systemu rejestracji do potrzeb szkoleń
  4. Wsparcie nauczycieli akademickich przez doradców akademickich

Zadanie 4. Opracowanie merytoryczne i organizacyjno-prawne procedury certyfikacyjnej

Koordynator zadania: dr Iwona Maciejowska, prof. UJ

  1. Opracowanie konceptualizacji procedury certyfikacji dla nauczycieli akademickich
  2. Wykonanie przedwdrożeniowej analizy (inwentaryzacji) usług, procesów i procedur wymaganych do procesu certyfikacji
  3. Opracowanie modelu kompetencji będącego podstawą określenia obszarów kompetencji oraz wyznaczenia poziomów certyfikatów (opracowanie merytoryczne) - przygotowanie dokumentacji
  4. Opracowanie merytoryczne zasobów otwartych służących pomocą osobom przystępującym do certyfikacji
  5. Opracowanie informatyczne zasobów otwartych służących pomocą osobom przystępującym do certyfikacji
  6. Przygotowanie koncepcji procedury włączającej system certyfikatów w systemy jakości kształcenia, oceny pracownika, ścieżki awansu
  7. Działania upowszechniające ideę certyfikacji kompetencji dydaktycznych wśród kadry zarządzającej oraz nauczycieli akademickich

Baza została zaprojektowana w oparciu o model kompetencji opracowany w ramach projektu: DOSKONAŁOŚĆ DYDAKTYCZNA UCZELNI realizowanego ze środków POWER, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

logotypy, od lewej: Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Europejski Fundusz Społeczny

logotypy, od lewej: Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Europejski Fundusz Społeczny